Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Μια Ανατρεπτική Κωμωδία της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος στα Τρίκαλα


«Φόνος. Έγκλημα πάθους. Στραγγαλισμός. Σπέρμα. Ματωμένα σεντόνια. Αδέσποτες ψυχές. Λούλα και Τάσος. Καλή ιστορία δείχνει να είναι…»








την Τρίτη στις 11 και την Τετάρτη στις 12 Οκτωβρίου
στον Μύλο Ματσόπουλου  (Δημοτικός Κινηματογράφος), στις 9:00 μ.μ.



μια  παραγωγή της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΧΩΡΟΣ
με την συνεργασία του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΕΠΑΙΝΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών για τον Σίμο Κακάλα
Βραβεία: ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ & ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ για την ερμηνεία της Έλενας Μαυρίδου

Το «Λιωμένο Βούτυρο», που σημείωσε επιτυχία στο Εθνικό Θέατρο (2008), στο Θέατρο Χώρα (Αθήνα 2009) και στην Πειραματική Σκηνή (Θεσσαλονίκη, 2009), συνεχίζει την περιοδεία του σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο με την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος να υπογράφει την παραγωγή.
Η νέα εκδοχή της παράστασης – Λιωμένο Βούτυρο revisited – έκανε πρεμιέρα στις 13 Απριλίου στο Ηράκλειο, κλείνοντας των πρώτο κύκλο της περιοδείας της στις 29 Μαΐου στην Αλεξανδρούπολη. Ο δεύτερος κύκλος περιοδείας ξεκινάει στις 7 Οκτωβρίου από τη Λάρισα και πραγματοποιώντας μια στάση τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη, η παράσταση θα συνεχίσει μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου για να επιστρέψει στην Αθήνα το Φεβρουάριο του 2012.
Μια παράσταση βασισμένη σε μια ιστορία που καταγράφηκε στα ρεπορτάζ των εφημερίδων της Θεσσαλονίκης του 1960.
Ένα έγκλημα πάθους. Τρεις ηθοποιοί – οχτώ ήρωες.
Πως ένα δράμα μεταμορφώνεται με επιτυχία σε κωμωδία και το αντίστροφο.
Μια παράσταση όπου το γέλιο διαδέχεται την αγωνία σε μια συνεχή εναλλαγή που γοητεύει το κοινό όπου έχει παρουσιαστεί. 
Μια παράσταση με πολύ αυτοσχεδιασμό, και ζωντανή σχέση των ηθοποιών με τους θεατές.
Ένα απρόσμενο τέλος στη σκηνή. Ένα φινάλε εξαιρετικό!
Ένας θεατής που ρισκάρει 1 ευρώ στην είσοδο, παίρνει ΟΛΑ τα λεφτά και το τελευταίο χειροκρότημα.


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο: Σάκης Σερέφας
Δραματουργική Επεξεργασία: Έλενα Μαυρίδου
Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας
Σκηνικά – Κοστούμια: Κέννυ Μακ Λέλλαν
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Μάσκες – Βοηθός Σκηνογράφου: Μάρθα Φωκά
Φωτισμός: Περικλής Μαθιέλλης
Διεύθυνση παραγωγής: Στέλα Τενεκετζή

Παίζουν: Σίμος Κακάλας, Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Πραγματοποιείται προπώληση με μειωμένες τιμές εισιτηρίων στο Βιβλιοπωλείο Κηρήθρες, Ασκληπιού 34, τηλ 24310 38660.
10 € τιμή προπώλησης
τιμές ταμείου: 15 € & 10 € (φοιτητικό)
Πληροφορίες - Κρατήσεις: 6978 230122
Η   ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ιστορία του έργου είναι απλή. Ένας σκοτώνει έναν. Ένας αρσενικός άνθρωπος σκοτώνει ένα θηλυκό άνθρωπο. Πρώτα, ο αρσενικός ταΐζει φαγητό στο θηλυκό. Ύστερα, τον πηγαίνει σε ένα ξενοδοχείο και τον αγκαλιάζει. Μετά, βγαίνει από το δωμάτιο, βρίσκει ένα παρατημένο ρουλεμάν, ξαναμπαίνει μέσα και τον κοπανάει με αυτό στο κεφάλι. Ιδρώτας, σπέρμα, αίμα ποτίζουν τα σεντόνια. Ο αρσενικός άνθρωπος ανάβει το ένα τσιγάρο μετά το άλλο, καθισμένος πλάι στο πτώμα του θηλυκού. Μόλις ξημερώνει, πηγαίνει στην αστυνομία και παραδίνεται. Τέλος.

ΤΟ  ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διάβασα το ρεπορτάζ του εγκλήματος, που έγινε στα 1960, ερευνώντας τα αρχεία παλιών εφημερίδων. Καλογραμμένο, σε μια δημοσιογραφική ημιδημοτική διάλεκτο, με εκφράσεις και αλλάγλωσσα λεξίδια όπως: «Το θύμα είχεν εγκαταλείψει την συζυγικήν εστίαν και είχεν εγκατασταθεί εις ξενοδοχείον... Τελευταίως είχεν λάβη από το τμήμα Ηθών άδειαν αοιδού, με την ελπίδα ότι θα ηδύνατο να εύρη εργασίαν ως ντιζέζ εις κάποιο νυχτερινό κέντρο, διότι είχε καλή φωνή». Τα έντυπα ρεπορτάζ των εγκλημάτων εκείνη την εποχή αποτελούσαν τους προδρόμους των σημερινών τηλεοπτικών ρεπορτάζ μετά φόνου. Η εξής περιγραφή της παλιάς εφημερίδας, εάν μεταγλωττιστεί σε σημερινά τηλεοπτικά ελληνικά, μοιάζει με σπικάζ μεταμεσονύκτιας ρεπορταζιακής εκπομπής: «Μια γυναίκα νέα και εξαιρετικώς ωραία βρισκόταν ξαπλωμένη σ’ ένα κρεβάτι. Στο διπλάνό κρεβάτι, κουβέρτες και μαξιλάρι ήσαν τυλιγμένα εις το επάνω μέρος και δέκα περίπου αποτσίγαρα ήσαν σβησμένα σ’ ένα σιδερένιο τραπεζάκι που βρισκόταν μεταξύ των δύο κρεβατιών. Επλησίασε τότε ο αστυνομικός την ξαπλωμένη γυναίκα η οποία ήταν καλά σκεπασμένη και έδινε την εντύπωση ότι κοιμότανε. Τράβηξε τα σκεπάσματα και είδε ότι ο λαιμός ήταν τυλιγμένος σφικτά με δύο πετσέτες του προσώπου, η δε γλώσσα της ήτο σφιγμένη ανάμεσα στα δόντια, ενώ δίπλα της ευρίσκοντο δύο μικρές λίμνες αίματος.»




ΚΡΙΤΙΚΕΣ (ενδεικτικά)
Όταν οι ηθοποιοί αρχίζουν να ερμηνεύουν τους ρόλους της ιστορίας, φορώντας μάσκες (Μάρθα Φωκά) σου δίνουν την αίσθηση ότι επί της σκηνής δεν υπάρχουν τρεις αλλά δεκατρείς ηθοποιοί! Είναι μια παράσταση εξαιρετική σε όλα της, με μια ευρηματική σκηνοθεσία από τον Σίμο Κακάλα που κατορθώνει να μεταμορφώσει το δραματικό σε κωμικό και το αντίστροφο. Δικαίως το «Λιωμένο Βούτυρο» έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές, αλλά και τα βραβεία Καρόλου Κουν και Μελίνας Μερκούρη 2008 για την ερμηνεία της Μαυρίδου. Προσπαθήστε να μην το χάσετε… (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 15 Μαΐου 2009, Έλσα Σπυριδοπούλου)

 […] Ήταν μια από τις ελάχιστες παραστάσεις που ξελάσπωσαν το Εθνικό φέτος το χειμώνα: «Λιωμένο Βούτυρο» του Σ. Σερέφα […] Ο Σίμος Κακάλας έχει κάνει την καλύτερή του παράσταση, οι τρεις ηθοποιοί του τα δίνουν όλα, κι ένα φινάλε ε-ξαι-ρε-τι-κό.  (ΤΑ ΝΕΑ,  17 Απριλίου 2008, Γιώργος Δ. Κ. Σαρηγιάννης)

Ο Σίμος Κακάλας έδωσε χώρο στους ηθοποιούς να γεμίσουν τα κενά και να επενδύσουν στην ενέργειά τους. Η ομάδα απέδωσε το «Βούτυρο» με αίσθηση μεταθεατρικότητας, πανδαισία του στιλ, αυτοσχεδιαστικό οίστρο και ανοικτή επικοινωνία με τους θεατές (Ελευθεροτυπία, 22 Μαρτίου 2008, Γρηγόρης Ιωαννίδης)

Ο Σερέφας μετέγραψε αυτό το πραγματικό δραματικό γεγονός ευρηματικά, με πικρά σατιρίζουσα, σπινθηροβόλα - παρότι μαύρη - κοινωνική «ματιά». H σκηνοθεσία υπηρετείται τα μέγιστα από τις ερμηνευτικές μεταμορφώσεις σε πολλούς ρόλους τριών ταλαντούχων ηθοποιών. (Ριζοσπάστης, 5 Μαρτίου 2008, Θυμέλη)

Ο Κακάλας και οι τρεις νέοι ηθοποιοί που σου κόβουν την ανάσα με τις υποκριτικές και τεχνικές ικανότητές τους, έφτιαξαν μία υπέροχη παράσταση […] Μια παράσταση που έστρεψε με περιφρόνηση την πλάτη της στον απλοϊκό περιγραφικό ρεαλισμό. Και καλά έκανε! Δείτε το «Λιωμένο Βούτυρο». Πιστεύω πως θα το απολαύσετε όπως κι εγώ. (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 24 Φεβρουαρίου 2008, Σπύρος Παγιατάκης).Σημείωση: στην παράσταση που αναφέρονται τα παραπάνω αποσπάσματα κριτικών, έπαιζαν οι ηθοποιοί Έλενα Μαυρίδου, Μανώλης Μαυροματάκης, Θεόδωρος Οικονομίδης.

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΧΩΡΟΣσυμπληρώνει επτά χρόνια περιοδείας ως θίασος ρεπερτορίου ενώ από 2006 επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Οι θεατρικές της παραγωγές, “Golfo 2.3 beta” του Σπ. Περεσιάδη, “Απόκοπος” του Μπεργαδή, έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 320 παραστάσεις στην ελληνική περιφέρεια, σε παραμεθόριες περιοχές, σε αστικά κέντρα, σε Διεθνή Φεστιβάλ εκπροσωπώντας τη χώρα. Η τελευταία της θεατρική παραγωγή, η “Ερωφίλη – άσκηση 2” του Γ. Χορτάτση, στα πλαίσια της καλοκαιρινής της περιοδείας παρουσιάστηκε με επιτυχία στη μικρή Επίδαυρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο θίασος της Εταιρείας Θεάτρου Χώρος  βραβεύτηκε το 2007 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών για το σύνολο της δραστηριότητάς του.

Το Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων και η Εταιρεία θεάτρου Χώρος συνεργαστήκαν το 2006 και δημιούργησαν την συμπαραγωγή «…και εις το τέλος Κωμωδία», μια πρωτότυπη παραγωγή, σύνθεση νουτικών (αυτοσχέδιων) κωμωδιών. Η παράσταση παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2006 σε πόλεις και χωριά των Τρικάλων.



Δημοσίευσέ το στο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου